Vanliga frågor

Vilka betalningssätt finns det att välja mellan?

Vi erbjuder följande två betalningssätt:

1. Direktbetalning:
Betala med kort via Payson Direct. Gäller med Mastercard, Visa, Banköverföring och SMS-betalning.

2. Faktura:
Betalningsvillkoren vid val av faktura är 14 dagar via Payson. Du betalar alltså efter du mottagit varorna. En faktureringsavgift på 25 kr inklusive moms tillkommer. Fakturan bifogas och sänds separat med e-post till den e-postadress du angett vid order. Vid val av faktura så skickas din order, av säkerhetsskäl, till din folkbokföringsadress.

Vad händer om mitt levererade paket gått i retur?
Om du väljer att inte hämta ut ditt levererade paket eller om du glömt att avbeställa din order hos så debiteras du på 300kr (inkl. moms) för att täcka våra transport och hanteringskostnader.

Hur väl verklighetstrogna är bilderna vad gäller färg och kvalite?
Vi strävar naturligtvis alltid efter att ta så verklighetstrogna bilder som möjligt men visst kan färgerna skilja sig något ibland. Men vi rekommenderar givetvis att alltid utgå i första hand från färgen på bilderna. Tänk på att faktorer som skärminställningar och skärm kan påverka hur bilden ser ut på din dator.

Finns alla era varor på lager?
Alla varor som finns på vår webbshop finns i vårt lager och din order plockas vanligtvis bara några timmar efter att du beställt. I få fall händer det att en produkt har en leveranstid på 3-6 arbetsdagar. Detta brukar nämnas tydligt med röd text på produktens beskrivning.

Har mitt paket kommit fram till ombudet?
När ditt paket anlänt till ditt ombud så kommer du bli meddelad via sms eller e-post beroende på vad du angett vid din beställning. Du kan även spåra ditt paket hela vägen fram till ombudet. Hur du går tillväga finner du på frågan nedanför.

Hur spårar jag mitt paket?
När din order har packats och skickats iväg från oss så skickar vi alltid ut ett e-postmeddelande till dig. I e-postmeddelandet finns en länk så att du ska kunna följa paketet samt det spårningsnummer som du behöver för att kunna spåra din sändning manuellt.


Erbjuder ni rabatt till oss studenter?
Till alla studenter med mecenatkort erbjuder vi 10 % rabatt på hela vårt sortiment. Erbjudandet gäller på ordinarie priser. Klicka här för att ta del av rabatten.


Hur gör jag om jag glömt mitt lösenord?
Vanligtvis så har du valt ditt lösenord själv vid kontoregistrering, men har du glömt bort det så kan du få ett nytt skickat till e- mejladressen du angav vid registreringen genom att klicka här.

Hur mycket kostar frakten?
En fraktkostnad på 49 kr tillkommer ifall din order understiger 400 kr. Annars så är frakten gratis till hela Sverige!

När skickas min faktura?
Fakturan skickas när din order lämnar vårt lager.
 
Hur skickas min faktura?
Din faktura skickas via e-post till adressen du angav vid din beställning. Fakturan kan även skickas med i paketet tillsammans med dina varor om så önskas. Lämna i så fall en kommentar om det i kommentarsfältet när du beställer.
 
Kan jag delbetala min faktura?
När du mottagit din faktura så kan du välja mellan att betala hela beloppet eller dela upp din betalning, mer information om det hittar du på din faktura. Det finns alltså ingen möjlighet att välja delbetalning i kassan hos oss.
 
Leverar ni till andra länder än Sverige?
Beställningar som görs hos oss kan vi tyvärr endast skicka inom Sverige. Vi har alltså ingen möjlighet att leverera till andra länder i dagsläget.
 
Hur handlar jag?
Vi har gjort en guide för hur man handlar hos oss. Klicka här för att komma till instruktionerna.
 
En vara är slutsåld hos er, kommer ni få in den igen?
Det beror oftast på vilken vara det handlar om. Ifall varan är något vi har i vårt normala utbud så kommer den med stor sannolikhet att komma in till oss igen om varan inte utgått hos leverantören. Vi har även möjlighet att kolla upp en specifik vara åt dig om du så önskar. Du är alltid välkommen att ta kontakt med oss så hjälper vi dig!
 
Erbjuder ni postförskott vid köp hos er?
I dagsläget erbjuder vi tyvärr inte denna tjänst. Du kan välja mellan att betala mot faktura eller direktbetalning.
 
Kan ni kolla upp ifall min fakturabetalning är mottagen?
Det kan vi dessvärre inte göra, vi hänvisar er till vår faktureringsföretag Payson. Kontaktuppgifter hittar ni på deras hemsida, klicka här.
 
Har ni tagit emot min retur?
Så snabbt vi mottagit och hanterat din retur så meddelar vi dig via e-post. Det tar oftast inte mer än 2-5 arbetsdagar från det att du skickade in returen till oss.
 
Har beställt en vara jag vill byta, hur gör jag?
Byte av varor har samma process som en retur hos oss, det sköts alltså som en vanlig ångerrätt. För hjälp hur man går tillväga så klicka här. Du kan sedan välja att placera en ny order direkt på varan du önskar byta mot genom vår hemsida.
 
Får jag ett kvitto på mitt köp?
När du handlar hos oss så skickas dina varor tillsammans med en följesedel i paketet. Följesedeln räknas som ett kvitto på ditt köp. Ifall du handlat genom att välja faktura som betalningsalternativ så räknas även fakturan som ett kvitto.
 
Ifall du inte har kvar något av ovanstående dokument så ber vi dig kontakta oss för att få ett nytt kvitto skickat till din e-mejladress.
 
Kommer skostorleken passa mig?
Se vår storleksguide genom att klicka här.
 
Hur skickar ni mina varor?
Vi använder oss utav Posten samt DB Schenker för att skicka våra paket. Posten samt DB Schenker transporterar din order till din närmaste servicepoint där du får hämta ut ditt paket.
 
Är priserna på varorna inklusive moms?
Ja, alla varor som finns på vår hemsida är inklusive moms oavsett om man handlar som företag eller privatperson. För att veta hur mycket varan kostar exklusive moms så framgår det när man klickat sig in på en vara.
 
Jag har ändrat adress sedan mitt senaste köp, behöver jag anmäla det till er?
Ifall du skapade ett konto hos oss vid ditt senaste köp och använder kontot på nytt så behöver du ändra adressen under ”Mitt konto” eller när du kommer till kassan.
 
Var skriver jag in min rabatt/presentkortskod?
Ifall du har en rabatt/presentkortskod så registrerar du denna i varukorgen när en produkt lagts till där. Ifall du inte hittar knappen dit så kan du klicka här.


BrandYard © 2018